W dobie dynamicznego rozwoju elektromobilności coraz więcej firm inwestuje w pojazdy elektryczne, także w sektorze usług komunalnych. Specjalistyczne maszyny WUKO, służące do ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji, coraz częściej montowane są w takich autach. Pojawia się jednak zasadnicze pytanie: skąd powinny być zasilane te urządzenia?
Obecnie najczęstszym rozwiązaniem jest wożenie dodatkowych zestawów baterii. To jednak znacząco zwiększa wagę pojazdu, ogranicza przestrzeń ładunkową i generuje dodatkowe koszty. Tymczasem optymalne źródło energii już znajduje się na pokładzie – bateria trakcyjna pojazdu.
Zasilanie maszyn WUKO bezpośrednio z akumulatora pojazdu elektrycznego to logiczny kierunek rozwoju. Pojazd i urządzenie tworzą spójny system – niepotrzebne są żadne dodatkowe zasobniki energii. To oszczędność miejsca, wagi i pieniędzy. Przede wszystkim jednak – to krok w stronę efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju.
Czekamy, aż producenci pojazdów dostawczych otworzą interfejsy do wykorzystania energii z baterii trakcyjnej przez urządzenia zewnętrzne. To rozwiązanie przyszłości – ciche, ekologiczne i ekonomiczne
.
.



